Reactivating a reviewer

A reviewer first declined the call through OJS but when our editor-in-chief offered 2 wks more time for the review by e-mail, he accepted the review. How can I activate this reviewer? Now he is “assigned” state but no action can be made because he declined the review. We use OJS 2.4.8.1 (while waiting for the release of 3.1).

Moi,

Tuo onnistuu OJS2:ssa valitettavasti vain suoraan tietokantaa muokkaamalla. Onko sinulla tähän mahdollisuus?

Toinen vaihtoehto on muistaakseni aloittaa uusi arviointikierros, jossa ko. arvioija on taas saatavilla, mutta mikäli paperissa on muitakin arvioijia, ei tämä ole tietenkään mahdollista.

Edit: Näköjään joku on keksinyt tavan tehdä tuo myös käyttöliittymästä käsin, ks. kolmas viesti täällä Reassigning reviewer in OJS 2.4.8.1 - #3 by rkemp. En valitettavasti pysty testaamaan miten tuo toimii käytännössä, koska minulla ei ole OJS2:sta missään.
Olen tosiaan itse hoitanut näitä muutamissa tapauksissa suoraan tietokannasta käsin. Mielestäni OJS3:ssa ei ole vastaavaa umpikujaa.

Toimii, mutta selaimeen syötettävä teksti ei ole yleispätevä vaan vaati pientä viilausta konfiguraatiomme mukaan. Laitoin tästä huomautuksen ohjeen perään. Kiitos avusta.